Sağlık

Futbol Egzersizleri

Futbola Özel Antrenman - Aerobik Zindelik Eğitimi

Futbola Özel Antrenman

Futbol, ​​yüksek yoğunluklu aralıklı egzersizden oluşan bir spordur, oyuncular anaerobik eşiklerini taktik avantaj için anaerobik eşiklerini geçtikten sonra iyileşme dönemleri izler. Futbol oyuncuları, oyunun doğası ve daha yoğun aktivitenin çok sayıda kısa patlamasıyla sürekli hareket olması nedeniyle aerobik ve anaerobik kondisyon kombinasyonuna ihtiyaç duyarlar. Bazı pozisyonlar diğerlerinden daha yüksek seviyelerde anaerobik uygunluk gerektirir, bazıları ise daha fazla aerobik futbol zindeliği gerektirir. Bir orta saha oyuncusu, bir oyun sırasında çok fazla alanı kaplamak zorundadır ve iyi bir aerobik motora ihtiyaç duyar. Öte yandan bir futbol forvet oyuncusu, kısa süreli tekrarlanan aktivite patlamaları gerektirir ve daha fazla hız ve anaerobik futbol zindeliği gerektirir. Futbolcular önce futbolcu, sonra sporcular olmalıdır.

Aerobik Zindelik Eğitimi

Aerobik futbol zindeliği, bir aktiviteyi gerçekleştirmek için oksijeni alabileceğiniz ve kullanabileceğiniz seviyeyi belirler. Yürümek gibi bir aktivite vücudunuza fazla baskı yapmaz ve çoğu insan bu aerobik aktiviteyle baş edebilir. Aerobik aktiviteler, koşu gibi çok yorulmadan devam edebileceğiniz aktivitelerdir. Hızla çalışıyorsunuz, bu da tamamen yorulmadığınız veya nefessiz kalmadığınız anlamına geliyor. Aearobik eğitim, bu yorgunluğun meydana geldiği seviyeyi artıracak ve kalbinizi ve ciğerlerinizi egzersiz için daha verimli hale getirecektir. Yorulmadan önce daha fazla ve daha hızlı koşabileceksiniz.

An-Aerobik Zindelik Eğitimi

Anaerobik futbol kondisyonu, yüksek yoğunlukta çalışabileceğiniz seviyeyi belirler. Bu genellikle nefes nefese kalacağınız kısa aktivite patlamaları anlamına gelir. Vücudunuzun yeterince oksijen sağlayamadığı ve kaslarınızın glikojenden enerji alması gereken bir seviyede çalışıyorsunuz. Çok yorulmadan ve “oksijen borcu” denen bir şeye girmeden önce bu seviyede ancak kısa bir süre çalışabilirsiniz. Anaerobik egzersizin bir örneği sprinttir. Anaerobik futbol antrenmanı, glikojeni depolanan yakıt olarak kullanmakta vücudunuzu daha verimli hale getirecek ve aynı zamanda oksijen borcu ile başa çıkmasına yardımcı olacaktır. Oksijen borcunun bir etkisi laktik asit birikmesidir, örneğin bacaklarınız yoğun bir uzun koşunun sonunda bir yanma hissi hissettiğinde hissedilir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu